سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاردهای وسترن دیجیتال

معرفی انواع هارد های وسترن دیجیتال و رنگ های آن

از آنجایی که کمپانی وسترن که یک برند نام آور در میان هاردهای موجود در بازار می باشد و برای هاردهای ارائه شده ی خود دسته بندی رنگی قرار داده است پس بهتر است شناختی هرچند سطحی از کاربرد رنگ های هارد وسترن Wd داشته باشید تا بدانید هر کدام از رنگ های Green , Blue , Red , Purple , Black , Gold برای چه هدف و زمینه ای در نظر گرفته شده است و در این مقاله ی آموزشی برای شما عزیزان کاربرد رنگ های هارد وسترن Wd را به صورت مختصر توضیح می دهیم تا در هنگام انتخاب هارد دیسک وسترن با توجه به کاربرد و نیاز خود دچار سردرگمی در بین رنگ های موجود نشوید و اطلاعی مختصر و کلی درباره ی هر کدام از رنگها پیدا کنید.

هارد وسترن آبی

کاربرد رنگ آبی هارد وسترن

رنگ آبی هارد وسترن با هدف کاربردی عمومی با بازدهی مناسب طراحی شده است.هارد آبی رنگ همان هارد اولیه برند وسترن می باشد که کاملا مناسب برای کاربری های روزمره و جوابگوی بسیاری از نیازهای کاربران می باشد ضمن این که قیمت معقول و سرعت مناسبی دارد که برای هارد اولیه کامپیوترهای رومیزی ، لپ تاپ ها و برخی ایکس باکس ها مورد استفاده قرار می گیرد و در مدل های بروز تر در این رنگ هارد اطلاعات در یک مرکز متراکم شده اند تا سرعت دست یابی به اطلاعات بالاتر رود.

کاربرد رنگ سبز هارد وسترن

رنگ سبز هارد وسترن با هدف فضای ذخیره ساز به صورت بهینه طراحی شده است. این هارد کم مصرف و بی سر و صدا با قیمت پایین اغلب مناسب برای آرشیوسازی و ذخیره کردن اطلاعاتی همچون موسیقی و عکس و فیلم بر روی یک هارد ثانویه می باشد این رنگ هارد مناسب استفاده ی مداوم از دیتا نیست و و به همین دلیل برای کارهای محاسباتی همراه با پردازش توصیه نمی شود همچنین برای لپ تاپ ها نیز هارد مناسبی نیست چرا که با وجود خاصیت Intellipower در مواقع عدم استفاده از هارد سرعت چرخش پایین آمده تا مصرف را به حداکثر بهینه بودن برساند.

کاربرد رنگ مشکی هارد وسترن

رنگ سبز هارد وسترن با هدف کارآیی سرعت بالا و بازده بهتر طراحی شده است. این رنگ هارد بالاترین Performance را در میان هارد های وسترن دارا می باشد یعنی سرعتی بالا در خواندن و نوشتن اطلاعات که مناسب برای کارهایی با نیاز به سرعت بالا مانند بازی های ایکس باکس Xbox ، امور پردازشی و محاسباتی ، بوت سریع ویندوز و … می باشد و در این هارد لرزش و سروصدای هارد به حداقل رسیده تا نهایت لوکس بودن و کلاس کاری در آن حفظ شود. پس دور از انتظار نیست که با همه ی این مزایا قیمتی بالا داشته باشد.