سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعویض دوربین مداربسته

آیا باید دوربین مداربسته آنالوگ را با دوربین مدار بسته دیجیتال تعویض کنیم؟

برای تعویض دوربین مداربسته آنالوگ با دوربین مداربسته دیجیتال دلایل متعددی وجود دارد و چندی است که کاربران قصد تعویض سیستم های مداربسته خود را با سیستم هایی پیشرفته تر و جدید تر دارند .

میزان خطا و قابلیت اطمینان

در حالی که برخی از دوربین های IP می توانند مقدار محدودی از ویدئو را در حافظه داخلی خود ذخیره نمایند ، قطعی و مشکلات شبکه می تواند منجر به از دست رفتن تمامی تصاویر زنده در حال مشاهده و ضبط شود. تلاش برای محدود کردن نقایص احتمالی شبکه، از جمله سوئیچ های لایه 3، شبکه های IP از رده خارج شده و غیره، بار هزینه های سرویس و مدیریت آنرا به طور قابل توجهی افزایش می دهد. شبکه ها می توانند توسط ویروس ها آلوده شده و نتایج فاجعه باری حاصل شود. دستگاه های آنالوگ با مشکلات بالقوه کمتری مواجه هستند و هزینه های کمتری برای نگهداری آن متحمل خواهید بود.

امنیت

داده های ویدیو IP رمزنگاری شده اند و رهگیری آن دشوار خواهد بود. سیگنال های آنالوگ کمتر امن می باشند و می توانند توسط هر کسی ره گیری و مشاهده شوند.

تعمیر و نگهداری

دوربین IP یک دستگاه شبکه است و نیاز به مدیریت و سرویس مستمر دارد. هزینه های نگهداری تجهیزات شبکه یک سازمان کوچک می تواند از 1 تا 10 میلیون تومان در سال باشد.

دوربین های آنالوگ، دستگاه های پسیو می باشند. کافی است یک بار نصب و تنظیم و رها شوند، هیچ آدرس IP برای مدیریت و بررسی وجود ندارد، هیچ نگرانی در مورد برنامه دهی به آنها نیست، آنها یا کار می کنند یا نمی کنند.

فناوری بی سیم

یکی از مزیت های دوربین های IP، توانایی برای یکپارچه سازی بی سیم است. متاسفانه، دوربین های آنالوگ از فرکانس های رادیویی برای انتقال ویدئو به صورت بی سیم استفاده می کنند که طیف وسیعی از پهنای باند آن بدون مجوز است و این تعداد کانال های بیسیم قابل استفاده در سیستم آنالوگ را محدود می کند. استفاده از سایر کانال های مجاز هم دارای قوانین و ضوابط خاصی می باشد. سیستم IP “عملا” نامحدود از نظر توسعه پهنای باند می باشد. تنها موردی که باید در مورد آن بسیار احتیاط کرد در نظر گرفتن میزان پهنای باند برای انتقال بیسیم یک دوربین IP است. یک دوربین مگاپیکسل بالا تقریباً نیاز به 15GB فضا در هر ساعت برای ذخیره سازی دارد در حالی که ظرفیت عملیاتی یک شبکه بیسیم معمولی 54Mbps است.