سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات عیب یابی دوربین مداربسته

نکات عیب یابی دوربین مداربسته

عیب یابی دوربین مداربسته به جهت رفع مشکلاتی که امکان دارد دوربین با آن درگیر باشد صورت می پذیرد به همین دلیل هم نیاز به دقت و مهارت کافی دارد .

عیب یابی دوربین مدار بسته

 دستگاه به ظاهر در حال رکورد است اما کاربر نمی تواند تصاویر ضبط شده قبلی را مشاهده کند:

از مهمترین دلایل این مشکل میتوان به خراب شدن هارد دیسک درایو و یا مشکل در کابل های اتصالی آن و یا برنامه از نصب خارج شدن و یا مشکل در نرم افزار DVR می شود اشاره نمود که در اینصورت معمولا می شود با تنظیم مجدد دستگاه DVR این مشکل را حل نمود.

عیب یابی دوربین مدار بسته 

هنگام باز پخش تصاویر ناقص یا بدون صدا می باشد:

زمان تنظیم ضبط کیفیت تصاویر را خیلی پائین تنظیم شده و یا به دلیل کوچک بودن bit data تصاویر در هنگام تمام صفحه بودن قطعه قطعه است برای حل این مشکل دستگاه را خاموش روشن کنید در صورت درست نشدن تصاویر مشکل از هارد یا دستگاه DVR است.

در صورت بازپخش تصاویر اگر تصویر بدون صدا است مهمترین مشکل می تواند از خراب شدن میکروفن یا قطع شدن منبع تغذیه آن یا مشکل در سیم کشی و اتصالات آن و یا خاموش بودن تیک ضبط صدا در برنامه باشد.

عیب یابی دوربین مدار بسته

 تاریخ و زمان صحیح نیست:

معمولا اگر ولتاژ پائین باشد و یا باتری بک آپ دچار مشکل باشد زمان و تاریخ به هم میخورد که با تنظیم مجدد آن مشکل حل می شود.

عیب یابی دوربین مدار بسته

 دستگاه PTZ  درست کار نمی کند:

* مشکل از پنل PTZ است.

* تنظیمات رمز گشای PTZ، اتصالات و نصب ها درست نبوده است.

* اتصالات کابل درست نیست.

* تنظیمات PTZ درست نیست.

* رمز گشای PTZ و پروتکل DVR با هم همخوان نیستند.

* رمز گشای PTZ و آدرس DVR همخوان نیستند.

* زمانی که رمز گشا های متعددی وجود دارد به دلیل فاصله زیاد و برگشت امواج بایستی 120 اهم مابین رمز گشای PTZ باشد در غیر این صورت کنترل PTZ ثابت نیست.

* فاصله بسیار زیاد است.

* کابل دیتای PTZ دچار مشکل شده است.